Bilgisayar teknolojilerinin gelişmesi, beraberinde internet teknolojilerini, internet teknolojileri ise dijitalpazarlama stratejilerini doğurmuştur. Pazarlama literatürüne “Blog Marketing” olarak geçen “blog pazarlama” yöntemi ise doğal yollarla blog siteleri üzerinden etkili reklam ve tanıtım yapmak isteyen işletme ve markaların imdadına yetişen önemli motodlardan birisi olmuştur. İnternet ile birlikte ortaya çıkan blog sitelerinin bu denli etkin kullanılabileceği kimin aklına gelebilirdi, yalnızca kurduğu ücretli ya da ücretsiz blog siteleri ile niche mecralarda milyonlarca tüketiciye ulaşabilen blog yazarlarını da unutmamalı. Herşey; akıllarından geçen fikirleri sadece blog sitelerine yazmak olan blog yazarlığı, başta arama motorlarının kaliteli içerik ile çöp içerikleri ayırmaya başlamasının ardından hem gelir kapısı hem de profesyonel bir iş dalı haline gelmiştir.
Blog pazarlamanın mantığı oldukça basittir. Editöryal içeriklerle zenginleştirilmiş özgün blog siteleri arama motorları nezdinde rağbet görmekte ve doğal olarak arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmektedir. Yapılan araştırmalara göre internet sitelerine ziyaretçi çekmenin püf noktası zengin ve kaliteli içerikten geçmektedir. Bunu bilen blog yazarları faydalı anahtar kelimelerle oluşturdukları içerikleri web sitelerinde yayınlamak suretiyle milyonlarca ziyaretçiye sahip olabilmektedir. Unutmayınız ki sitelere yönlendirilen ziyaretçilerin %80’lik bir bölümü arama motorları üzerinden aktarılmaktadır. Bu da içeriğinizin özgünlüğü, zenginliği ve kalitesiyle ilgili olarak arama sorgularında üst sıralarda bulunmanızla alakalıdır.
Web 2.0 teknolojileriyle birlikte gelişen sayfa tasarımları iletişim anlamında tek yönlülükten çok yönlülüğe doğru geçiş yapmıştır. Yani internet eskisi gibi, yalnızca girdiğiniz sitedeki bilgileri okuyup alıcı konumunda bulunmanızdan daha ziyade, hem alıcı hem de eklediğiniz yorum ve düşüncelerle katkı sağlayıcı konumunuzun olduğu muazzam bir platform haline gelmiştir. Sosyal Medya araçlarından birisi olarak kabul edilen blog siteleri de bu bağlamda blog sahibi ve ziyaretçi arasında iletişim kurmaya yarayan mecralardan sayılmaktadır. Şunu söylemeliyim ki blog pazarlama kavramı sıradan internet reklamcılığından çok daha farklı bir konumda bulunmaktadır. Yani yalnızca blog yazarı tarafından eklenen içerik değil aynı zamanda ziyaretçilerin yaptığı yorum ve tavsiyelerde blog sitelerinin imajında önemli bir yer edinmektedir.
The Blog Herald sitesine göre dünyada 250 – 300 milyon blog niteliğinde site yayın yapmakta. Özellikle Avrupa ülkeleri ve ABD’de yoğunlukla kullanılan bloglar son dönemlerde Asya ve Türkiye’de de önem kazanmaya başladı. İşletmeler ve blog yazarları düşük maliyetlerle ücretli bloglar oluşturabildiği gibi, WordPress, Blogger, Tubblr, Blospot gibi ücretsiz blog sitesi açılabilen platformlarda bulunmakta. Blogla pazarlama mantığında yazılan içerik ve bu içeriğe yazılan karşılıklı soru – cevap nitelikli yorumlar yer almaktadır. Bu nedenle blog siteleri sürekli güncel ve özgün tutulmalıdır.
Az önce bahsettiğimiz gibi arama motorları, zengin ve kaliteli içeriğe sahip özgün yazıların bulunduğu web sitelerini sevmekte ve arama sonuçlarında üst sıralarda gösterebilmektedir. Örneğin “2014 modası güneş gözlükleri” anahtar kelimesiyle yaptığınız arama sonucunda binlerce web sitesi karşınıza çıkabilir. Peki sizce bu web sitelerinden hangisindeki içerik kalitelidir ya da herhangi bir arama sonucunda listelenen sitelerden ikinci ve diğer sayfalarda listelenenlere kaç kez göz attınız? Elbette ki ilk birkaç siteye bakıp çoğu zaman diğer sayfalara göz atmadan işimizi bitiririz. Peki bu durumda kazanan kim? Kazanan, arama sorgunuzda ilk sıralarda çıkmayı başaran blog siteleridir. İsterseniz doğal yollarla, isterseniz pazarlama amacıyla yazın, eğer ki yazılarınız arama motorları tararafından beğenilirse içerik ve bloğunuz doğal yollardan ziyaretçi kazanmış olacaktır.
Ülkemizde 1 milyonun üzerinde blog sitesinin varlığına dikkat çeken araştırmacılar içerik pazarlamasının son dönemde giderek artan kullanımında söz etmekte. Hatta blog pazarlama ve içerik pazarlama yöntemlerini kullanan reklam şirketleri bil mevcut. Türkiye’deki içerik ve blog pazarlama metodunu bu bağlamda en verimli kullanan şirketlerden birisi olan Hürriyet, Bumerang reklam ağıyla binlerce kaliteli blog aracılığıyla reklam içeriklerini milyonlarca ziyaretçiye ulaştırabilmekte. Kısacası “bloğunuz ve içerikleriniz kaliteliyse” blog pazarlama metodları, tüketicinin ilgini çekebilecek en doğal reklam yöntemlerinin başında elmektedir.
KAYNAK:Ergezer.net