Markanın Pazarlama Açısından Önemi
İşletme Açısından Önemi
Marka işletmenin ürünü olduğu için hem risk ve kar hem de rekabet
avantajı bakımından anlamlı bir değere sahiptir. Bu bakımdan şu
nedenlerle işletmenin karar alanında önemli yer tutar.- Marka, taklit , kopya vb. haksız rekabete karşı işletmeyi korur.
- Güçlü markaların pazardaki hataları kolaylıkla affedilir. Çünkü tüketiciler güçlü markalara ikinci bir şans verir.
- Marka talepler artmada işletmenin isminden daha etkileyici güce sahiptir. Güçlü marka müşteri bağlılığını arttıracağı için tüketicileri sürekli müşteri haline gelir.
Güçlü markaların Pazar payları güçsüz olanlara göre daha yüksektir. Güçlü markalar tüketicileri otomatik satın alma davranışına yöneltebileceği gibi rakip markaların bu davranışla seçen tüketicileri seçici satın alma davranışına yöneltebilir.
Tüketiciler Açısından Önemi
Hiçbir tüketici ödediği malın boşa gitmesinden hoşlanmaz. Satın
aldığı ürünün çevredekiler tarafından kötü bir ürün aldığından ,
fiziksel ve sinirsel maliyetlerin yüksek olması ürünün beklediği
performansı göstermemesinden, ürünü satın aldığı zamanın gerektiğinden
fazla almasından mutlu olmaz.Marka şu nedenlerle tüketici için önemlidir.
- Marka tüketicilerin istediği malı kolayca bulur.
- Marka tüketicilerin korumasını sağlar.
- Marka tüketicilerin araştırma faaliyetlerini azaltır.
- Marka tüketiciyi tatmin eder.
- Marka değer yaratır
- Marka tüketiciyle işbirliği oluşturur.
Aracılar açısından önemi
Güçlü markalar pazarlama faaliyetlerini daha dikkatli yürüttükleri ve
aracılarla daha iyi ilişkiler kurdukları için aracıların ticari
maliyetleri daha düşük olur.
Uluslar arası Markaların Katkıları
- Ülke imajına katkı sağlar.
- Ulusun ya da işletmenin başka markalarının uluslar arası pazarlara girmelerini destekler.
- Uluslar arası bir marka o ülke insanının güvenini arttırır.
- Uluslar arası markalar ülkedeki istihdam ve milli geliri arttırır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder