Intergum, 1998 yılında ilk defa
“nefes temizliğinde çift etkili” sloganıyla özdeşleştirdiği “First Duo”
markalı ürününü lanse etti. Reklam kampanyasında ise o dönemin popüler
futbolcusu Uche’yi kullandı. Bu ünlünün seçilmesinin altında yatan neden
ise yalnızca Uche’nin popülaritesi ve Türk toplumunun futbola olan
yoğun ilgisi değil, ünlü futbol yıldızının çok iyi bir sakız tüketicisi
olmasıydı. Futbolcu maç sırasında, röportajlarda ve kamera önünde
sürekli sakız çiğnediği için dikkat çekiyordu. Dolayısıyla, Intergum
yetkilileri de, izleyicilerin Uche’nin bir sakız reklamında rol almasını
doğal karşılayacaklarını düşünmüştü.
Reklamın kurgusu basitti. Reklam
filminde Uche yarım yamalak Türkçesi ile “Uche soğan sarımsak çok seviyo
ama sonra koku gitmiyo” diye sorununu dile getiriyordu. Çözüm olarak da
“Firt Duo” sunuluyordu. Böylelikle “First Duo”nun nefes temizliği
üzerindeki etkisi vurgulanıyordu.
Bu basit kurgulu reklamın
Intergum’a getirisi büyük oldu. Intergum yetkililerinin verdiği bilgiye
göre, reklamın yayınlandığı günün hemen sonrasında Firts Duo satışları 3
katına çıktı. 3-4 aylık bir süre içinde tatlandırıcılı sakızlar
segmentinde de marka pazar lideri konumuna yükseldi. First Duo, ünlü
kullanımından aldığı bu olumlu geri dönüşün ardından bugün de reklam ve
pazarlama faaliyetlerinde ünlü kullanımını sürdürüyor.
Pazarlama için etkin yöntem
Ünlüler sadece reklamlarda görünmekle kalmayabiliyor. Şirketin pazarlama aktiviteleri içinde de önemli roller üstlenebiliyorlar. Bazen bir marka ünlünün sadece yüzünü kullanırken, bazı markalar ise ünlüyle her anlamda işbirliğine gidiyorlar. Bu kadar da değil… Ünlü, reklamların yanında özel hayatında markayı temsil ediyor, marka adına konserler veriyor, programlar yapıyor, markanın her türlü etkinliğinde yer alıyor.
Ünlüler sadece reklamlarda görünmekle kalmayabiliyor. Şirketin pazarlama aktiviteleri içinde de önemli roller üstlenebiliyorlar. Bazen bir marka ünlünün sadece yüzünü kullanırken, bazı markalar ise ünlüyle her anlamda işbirliğine gidiyorlar. Bu kadar da değil… Ünlü, reklamların yanında özel hayatında markayı temsil ediyor, marka adına konserler veriyor, programlar yapıyor, markanın her türlü etkinliğinde yer alıyor.
Örneğin Tarkan, Avea’nın
reklamlarının yanı sıra, konserlere de katılıyor. Kontör alanlara
Tarkan’ın single’ı hediye ediliyor. Desa Deri ile çalışan Özcan Deniz
ise, markanın mankenliğini yapmakla kalmıyor, basın ilanlarında ve
televizyon reklamlarında da yer alıyor. Üstelik, yaptığı röportajlarda,
Desa Deri’nin özelliklerini anlatırken, özel etkinliklerde markanın yüzü
olarak yer alıyor.
Büyük şirketler birlikte
çalışacakları ünlüyle çok sıkı anlaşmalar yapıyorlar. Ünlünün kimi zaman
tüm hayatına karışabiliyorlar. Örneğin L’Oreal’le 4,7 milyon dolarlık
reklam anlaşması yapan Beyonce’un başka ürünler kullanması kesinlikle
yasak. Hatta şirket şarkıcının saçında test yaparak durumu kontrol etme
hakkına da sahip.
Türkiye’de ünlü kullanımı yaygın
Günümüzde yüzlerce marka, pazarlamada ünlü kişileri kullanarak başarıya ulaşmaya çalışıyor. Markaların ünlü kullanımına gösterdikleri ilgi her geçen yıl artıyor.
Günümüzde yüzlerce marka, pazarlamada ünlü kişileri kullanarak başarıya ulaşmaya çalışıyor. Markaların ünlü kullanımına gösterdikleri ilgi her geçen yıl artıyor.
“Ünlü Satar” (Celebrity Sells)
adlı kitabın yazarı Hamish Pringle, “Tüm dünyada reklamlarda ünlü
kullanımı artıyor. Gelecekte daha da artacağı tahmin ediliyor” diyor. Bu
durum pazarlama gurusu Philip Kotler’in de dikkatinden kaçmış değil.
Kotler’e göre, şirketler, kendi adlarını parlatmak için gitgide
ünlülerin havalarını ödünç almaya başladılar.
Bugün Amerika’da reklamlarda ünlü
kullanım oranı yüzde 50’yi buluyor. Türkiye ise reklamlarda ünlü
kullanımında Amerika’dan geri değil. Türk reklam sektöründeki ünlü
kullanımının dönem dönem yüzde 70’lere ulaştığı tahmin ediliyor. Ve
neredeyse her markanın bir ünlüsü var.
Pazarlamada ünlü kullanımının bu
kadar tercih ediliyor olmasının nedeni ise hiç kuşkusuz “ünlü satar”
kuralına duyulan güven. Zaten Pringle de bu durumu şöyle açıklıyor:
“Ünlüleri medya oluşturuyor. Aynı
ünlüler daha sonra yine medya sayesinde rol model olarak hayatımızın
her alanını etkiliyor. Saçımız, makyajımız, giydiğimiz, yediğimiz,
içtiğimiz her şey onların etkisi altında. Ünlüler sahip olmayı
arzuladığımız şeyleri etkiliyor, kilomuzu, neredeyse boyumuzu, posumuzu
etkiliyor. Bu nedenle ünlüler markalara kısa sürede ‘çıkış’ yaptıran
vazgeçilmez pazarlama araçları.”
“Hiç sıkılmadan izleniyorlar”
Türkiye’de özellikle reklamda ünlü kullanımının olumlu sonuçlarını, yapılan araştırmalar da kanıtlıyor. Bu araştırmalardan biri Bileşim International’ın 2004 yılı için yapmış olduğu “medya araştırması”. Türkiye’nin kentsel nüfusunu temsil eden 13 ilde bin 64 denek arasında gerçekleştirilen araştırmada, “hiç sıkılmadan” izlenen reklamların genellikle ünlülerin yer aldığı reklamlar olduğu görülüyor. “Hiç sıkılmadan” izlenen 12 reklamdan 9’unda bir ya da birkaç ünlü rol alıyor. Bu reklamlar ise şöyle sıralanıyor: “Molfix, Doritos, Vestel, Arçelik, Turkcell, Pepsi, Opet, Türk Petrol ve Polaris.”
Türkiye’de özellikle reklamda ünlü kullanımının olumlu sonuçlarını, yapılan araştırmalar da kanıtlıyor. Bu araştırmalardan biri Bileşim International’ın 2004 yılı için yapmış olduğu “medya araştırması”. Türkiye’nin kentsel nüfusunu temsil eden 13 ilde bin 64 denek arasında gerçekleştirilen araştırmada, “hiç sıkılmadan” izlenen reklamların genellikle ünlülerin yer aldığı reklamlar olduğu görülüyor. “Hiç sıkılmadan” izlenen 12 reklamdan 9’unda bir ya da birkaç ünlü rol alıyor. Bu reklamlar ise şöyle sıralanıyor: “Molfix, Doritos, Vestel, Arçelik, Turkcell, Pepsi, Opet, Türk Petrol ve Polaris.”
Araştırmada ünlülerin oynadıkları
reklamların hatırlanma düzeyi de soruluyor. Bu soruya verilen yanıtlar
arasında hatırlanma oranı en yüksek ilk 5 reklam da şöyle: Cem
Yılmaz-Doritos, Arzum Onan- Arzum, Seda Sayan-Polaris, Haluk
Bilginer-Turkcell, Ata Demirer-Vestel. Medya araştırması sonuçlarına
göre deneklerin en fazla reklamda görmek istediği ilk 5 ünlünün de Cem
Yılmaz, Hülya Avşar, Tarkan, Seda Sayan ve Arzum Onan olduğu ortaya
çıkmış.
Ünlüler neden sattırıyor?
Ünlülerin ürün satışları üzerinde neden bu kadar etkili olduğu konusunda bilimsel araştırmalar da yapılıyor. London School of Economics’ten evrim psikoloğu Satoshi Kanazawa, insanoğlunun onaylanmaya karşı zaafının, avcı-toplayıcı olduğumuz dönemlere kadar uzandığını bulmuş. Örneğin, Kanazawa, maymunların, sürü liderinin fotoğrafına şöyle bir göz atabilmek için bile türlü “maymunluklar” yaptığını gözlemlemiş.
Ünlülerin ürün satışları üzerinde neden bu kadar etkili olduğu konusunda bilimsel araştırmalar da yapılıyor. London School of Economics’ten evrim psikoloğu Satoshi Kanazawa, insanoğlunun onaylanmaya karşı zaafının, avcı-toplayıcı olduğumuz dönemlere kadar uzandığını bulmuş. Örneğin, Kanazawa, maymunların, sürü liderinin fotoğrafına şöyle bir göz atabilmek için bile türlü “maymunluklar” yaptığını gözlemlemiş.
İlk insanlar, gördüğü kişinin ona
saldırabilecek bir yabancı değil, tanıdık olduğunu anlayınca
rahatlıyormuş. Kanazawa’ya göre, bilinçdışı olarak, TV’de gördüğümüz
insanları arkadaşımız sanıyoruz ve tanıdıklarımıza güvendiğimiz için de
ürün mesajlarına açık hale geliyoruz.
George Washington
Üniversitesi’nde endüstri psikologu olarak çalışan James Bailey ise daha
ilginç bir sav ortaya atıyor. Bailey bu savıyla şöyle diyor:
“L’Oreal reklamlarındaki şarkıcı Beyonce’u ekranda gördüğümüzde beyin MR’ı çekilse dopamin gibi olumlu duygular tetikleyen salgıların artışını izlemek mümkün olur!”
“L’Oreal reklamlarındaki şarkıcı Beyonce’u ekranda gördüğümüzde beyin MR’ı çekilse dopamin gibi olumlu duygular tetikleyen salgıların artışını izlemek mümkün olur!”
“Şöhret Endeksi” ile doğru ünlü!
Pazarlamada ünlü kullanımında en hayati konu ise doğru marka ile doğru ünlüyü bir araya getirmek. Pazarlama dünyasının merkezi Amerika’da bu iş profesyonel şekilde yapılıyor. Prof. Dr. Ömer Baybars, Amerika’da ünlü seçiminde özellikle ele alınan bir takım değişkenler olduğunu belirtiyor ve bu değişkenleri şöyle sıralıyor:
Pazarlamada ünlü kullanımında en hayati konu ise doğru marka ile doğru ünlüyü bir araya getirmek. Pazarlama dünyasının merkezi Amerika’da bu iş profesyonel şekilde yapılıyor. Prof. Dr. Ömer Baybars, Amerika’da ünlü seçiminde özellikle ele alınan bir takım değişkenler olduğunu belirtiyor ve bu değişkenleri şöyle sıralıyor:
“Ünlünün inanılırlığı, hedef
kitle ile ünlünün örtüşmesi, ünlü ile ürünün örtüşmesi, ünlünün
çekiciliği, maliyet, ünlünün sözleşme sonrası bir sorun yaratma
olasılığı, birlikte çalışması kolay ya da güç olması ve ünlünün başka
kaç tane daha ürün ve hizmetin tanıklığını yaptığı ele alınanlar
değişkenler.”
Amerika’da markalar çalışacakları
ünlüleri sadece popülaritelerini değil hedef kitlelerine uygunluklarını
da göz önünde bulundurarak seçiyorlar. Hatta sadece bu işi yapan
kurumlar bile var. Örneğin, Hollywood-Madison Group, Fortune 500
listesinde yer alan dünyanın en büyük şirketlerini ünlülerle
eşleştiriyor. Bunun için de “Şöhret Endeksi” kullanıyor. Şirket bu
endeks sayesinde hedef kitleye en uygun ünlüyü buluyor. Ünlü
kullanımının en iyi sonuçları vereceği çözümleri şirketlere sunuyor.
En başarılı örnek Nike
Öyle ya da böyle ünlülerin sattırdığına dair örnekler de çok. Catherine Zeta Jones’un, T-Mobile için sadece yüzünü göstermesi satışlarda yüzde 25’lik bir patlamayı beraberinde getirmişti. Robert De Niro’nun yer aldığı Amerikan Express reklamlarıyla da markanın imajı yüzde 4 oranında yükselmişti.
Öyle ya da böyle ünlülerin sattırdığına dair örnekler de çok. Catherine Zeta Jones’un, T-Mobile için sadece yüzünü göstermesi satışlarda yüzde 25’lik bir patlamayı beraberinde getirmişti. Robert De Niro’nun yer aldığı Amerikan Express reklamlarıyla da markanın imajı yüzde 4 oranında yükselmişti.
Pazarlama uzmanlarına göre,
pazarlamada ünlü kullanımının gelmiş geçmiş en başarılı örneği Nike’ın
Michael Jordan’la birlikte adeta markasını yeniden yaratması. Markanın
bu birliktelikten aldığı sonuçlar o kadar iyiydi ki, anlaşmaları da 20
yıldır sürüyor.
Türkiye’de ise Frito Lay’in
Doritos A La Turca ürününü ve Cem Yılmaz ile eşleştirmesi, son yılların
ünlü kullanımındaki en başarılı uygulamalarından biri olarak
gösteriliyor. Frito Lay Türkiye Pazarlama Direktörü Meltem Özeker,
kampanyanın başarılı sonuçlarını şöyle anlatıyor:
“Cem Yılmaz’ın yer aldığı
kampanya ile Doritos A La Turca’nın pazar payı bir yıl içinde 8,2 arttı.
Kampanya sonunda ürünün satışları 2’ye katlandı, bilinirliliği yüzde
98’e ulaştı. Üstelik ürün hedef kitlesinin yüzde 80’i tarafından
denendi. Biz bu reklamlarda mizahtan yararlandık, mizahın bizim zekamızı
yansıtan yönünü göstermeye çalıştık. Bu amaçlar doğrultusunda en doğru
isimlerden biri Cem Yılmaz idi.”
Seda Sayan, Naomi’yi nasıl geçti?
Türkiye’de ise ünlü-marka eşleşmesi genellikle reklam ajansları ya da reklam verenler tarafından yapılıyor. Bazen de araştırmalardan yararlanılıyor. Araştırmaların kullanıldığı bu eşleştirmeler ise genellikle başarılı sonuçlar doğuruyor.
Türkiye’de ise ünlü-marka eşleşmesi genellikle reklam ajansları ya da reklam verenler tarafından yapılıyor. Bazen de araştırmalardan yararlanılıyor. Araştırmaların kullanıldığı bu eşleştirmeler ise genellikle başarılı sonuçlar doğuruyor.
Örneğin bir terlik markası olan
Polaris, 2003’te böyle bir araştırma yaparak Seda Sayan’da karar kıldı
ve başarılı oldu. Polaris yetkilileri, 12 ilde gerçekleştirilen bu
araştırmanın kapsamını şöyle açıklıyorlar:
“Araştırmada, hedef kitlemiz olan
kadınlara, Polaris’in yüzü olarak kimi görmek istediklerini sorduk.
Listede Sibel Can’dan başlayıp Naomi Campbell’a kadar uzanan 14 ünlünün
ismi vardı. Seda Sayan yüzde 38,43 oy aldı. Böylelikle Polaris’in 2 yıl
boyunca yeni yüzü oldu.”
Böylece pazarlama kampanyasında
Polaris’i tavsiye eden kişi olarak Seda Sayan kullanıldı ve kampanya ile
hedeflerine yüzde 100 oranında ulaştı. Polaris yetkilileri, kampanyanın
performansını “1999 yılında 600 bin adet olan satışımız, 2004 yılı
yazında 5,5 milyona ulaştı” diyerek ortaya koyuyor.
Merinos ve İbrahim Tatlıses
birlikteliği de reklâmda ünlü kullanımının başarılı örnekleri arasında
geliyor. Prof. Dr. İsmail Kaya, kampanyaya dair şöyle konuşuyor: “Bugün
İbrahim Tatlıses belki de tek marka ile hatırlanan bir ünlü. Merinos’u
pazarında iyi yerlere taşıdı. Rakiplerinin İzzet Yıldızhan, Sibel Can
gibi ünlüleri kullanıyor olması da bunu gösteriyor.”
Merinos Halıları’nın sahibi
İbrahim Erdemoğlu da İbrahim Tatlıses’in markasına olan olumlu katkısını
her fırsatta dile getiriyor. Erdemoğlu, “Türk halkına Merinos markasını
İbrahim Tatlıses duyurdu. Reklâmlarımıza çıkan Tatlıses'in markamıza
emeği ve katkısı bol oldu” diyor.
MARKALAR NEDEN ÜNLÜ KULLANIYOR?
TWIGGY CARRE OTIS’LE PR YAPTI
Twiggy’nin son ünlü kullanımı Carre Otis ile gerçekleşti. Marka bu
projeden memnun. Terteks Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel,
memnuniyetlerinin nedenini şöyle açıklıyor: “Amacımız, Carre Otis’i
reklamdan çok halkla ilişkiler çalışmalarımızda kullanmaktı. Geri dönüş
tatmin edici oldu. Toplam 55 gazete, 12 dergi, 70 internet sitesi ve 18
kanalda haber olduk.”
Ünlünün dengeli bir şekilde kullanıldığı zaman markaya prestij kattığını belirten Öncel, şimdi ise dünyaca ünlü top model Gisele Bünschen’i reklamlarda oynatmayı planlıyor.
Ünlünün dengeli bir şekilde kullanıldığı zaman markaya prestij kattığını belirten Öncel, şimdi ise dünyaca ünlü top model Gisele Bünschen’i reklamlarda oynatmayı planlıyor.
ARZUM, ARZUM’LA İMAJINI YENİLEDİ
Küçük elektrikli ev aletleri şirketi Arzum, 2003’te markalaşma atağını
başlattı. Bu atağı ise Arzum Onan’ı markasıyla bütünleştirerek duyurdu.
Arzum yetkililerinin açıklamalarına göre Arzum Onan’ın tercih
edilmesinin 3 nedeni var. Birincisi, marka ile aynı ismi taşıması.
İkinci etken, Onan’ın zarif ve başarılı bir ünlü olarak marka
değerlerini yansıtmasıydı. Üçüncüsü ise Onan’ın genç ve çocuklu bir ev
kadını olarak hedef kitle ile paralellik taşıması. Arzum yetkilileri bu
projenin sonuçlarına ilişkin de şöyle konuşuyor: “Yeni imajımızı
başarılı bir şekilde tüketiciye yansıttık. Satışlarımız da 3 katına
çıktı.”
ŞAHANLI RİTMİX’İN BİLİNİRLİLİĞİ
ARTTI Ritmix, “Ritmix var mı” sloganlı reklam kampanyasında Şahan
Gökbakar ile çalıştı. Ritmix Pazarlama Müdürü Şebnem Bolkan, Gökbakar,
“Şahan Gökbakar, çok başarılı, kendini iyi ifade edebilen farklı bir
isimdi. Ritmix’in aradığı karakterle örtüşebileceğini düşündük. Sonuçta
haklı çıktık” sözleriyle seçim gerekçelerini ortaya koyuyor. Bolkan’a
göre, kampanya sonrasında ürünün piyasaya çıkışının ilk yılı olmasına
karşın marka bilinirliği yüzde 80’lere ulaştı. Üstelik marka her ay
yaklaşık yüzde 50 oranında artan bir tüketim trendine sahip.
PROF. DR. İSMAİL KAYA/İSTANBUL ÜN. İŞLETME FAK.
“TÜRKİYE’DE ÜNLÜLER GEÇİCİ PAZARLAMA ARACI”
MARKALAR ÜNLÜ TAKASI YAPIYOR
Türkiye’de aynı ünlülerin her yıl marka değiştirdiğini görüyoruz.
Türkiye’de ünlüler bunu çok sık yapıyor. Amerika’da ünlülerin bu
sıklıkta marka değiştirdiğini göremezsiniz. Türkiye’de durum neredeyse
markalar arası “ünlü takası” şeklinde gelişiyor. Cem Yılmaz, 2003’te
Doritos, 2004’te Opet reklamına çıkabiliyor. Opet 2003’te Tarkan’ı
kullanıyor, 2004’te Cem Yılmaz’ı. Tarkan, Turkcell reklamlarının
ardından Avea reklamlarına çıkabiliyor.
TARKAN MARKAYA HAYAT VERİYOR
Tarkan, hangi ürüne girerse o ürüne hayat veriyor. Cem Yılmaz ise
markanın konuşulmasını sağlıyor. Özetle önünü çok iyi göremeyen
Türkiye’de ünlü kullanımı ‘geçici’ pazarlama aracı gibi görünüyor.
Aslında bu konu “Televole
kültürü” ile yakından ilgili. Çünkü 2 yıl önceki Televole’deki yüzler, 2
yıl içinde kayboluyor. Markalar da belki de bu riske girmemek için
devamlı yüzlerine farklı “maskeler” takarak tüketicilerine kendilerini
hatırlatıyorlar.
REKLAMLARINDA EN ÇOK ÜNLÜ KULLANAN MARKALAR
FİLLİ BOYA 25 ÜNLÜ İLE ÇALIŞTI
Filli Boya, reklama ilk başladığı günden itibaren, çok sayıda ünlüyü
reklam çalışmasında kullandı. Filli Boya’nın birlikte çalıştığı ünlüler
şöyle sıralanıyor: “İbrahim Erkal, Müslüm Gürses, Hande Ataizi, Sibel
Turnagöl, Beyazıt Öztürk, Hıncal Uluç, Ferdi Tayfur, Yeşim Salkım, Adnan
Şenses, Harika Avcı, Fatih Terim, Yılmaz Vural, Oğuz Çetin, Osman
Tamburacı, Erman Toroğlu, Şifo Mehmet, Güzide Duran, Çağla Şikel, Ahmet
Çakar, Haldun Dormen, Seray Sever, Turgay Şener, Ziyan Şengül, Ebru
Yaşar, Hande Yener.”
BONUS ÖZENDİRMEK İÇİN KULLANIYOR
Reklamında en çok ünlü kullanan ikinci marka ise Bonus Card. Bugün 5
milyon müşterisi bulunan Bonus Card, reklamlarında ünlü kullanmasının
nedenini, “Geniş kitleleri kucaklamak ve onlar arasında etki ve heyecan
yaratmak” olarak açıklıyor. Bonus Card reklamlarında oynayan ünlüler ise
şöyle: “Aysel Gürel, Deniz Akkaya, Kadir İnanır, Ayşe Arman, Ahmet
Gülhan, Selahattin Duman, Athena, İbrahim Kutluay, Kerem Tunçeri, Mehmet
Okur,Güzide Duran, Çağla Şikel, Ebru Şallı, Mazhar Alanson, Zeki
Alaysa, Ozan Güven, Ali Deveci.”
COLA TURKA’NIN SES GETİREN
İSİMLERİ Piyasaya ilk çıktığında ses getiren kampanyalar yapan Cola
Turka, bu kampanyalarda ünlülere bolca yer verdi. Cola Turca’nın ilk
ünlü kullanımı ünlü Amerikalı oyuncu Chevy Chase’le gerçekleşti.
Chase’li reklamları Pierre Van Hooijdonk, Gazanfer Özcan, Emre
Belezoğlu, Emrah Yücel, İbrahim Kutluay, Demet Şener gibi ünlülerin yer
aldığı reklamlar takip etti.
MAVİ JEANS 7 ÜNLÜ KULLANDI Mavi
Jeans, reklamlarında ünlü kullanımıyla en başarılı bulunan markalar
arasında yer alıyor. Mavi Jeans reklamında ilk kez yüzünü gösteren ünlü
Cem Yılmaz olmuştu. Ardından Deniz Akkaya, Kenan Doğulu, Mehmet Günsür,
Nejat İşler, Nurgül Yeşilçay gibi ünlülerle de çalışıldı.
TURKCELL HEM BAŞARILI HEM
İSTİKRARLI Turkcell, hem kendi markası hem de Hazır Kart için yoğun
biçimde ünlü kullanıyor. Turkcell’in ünlüleri istikrarlı biçimde
kullanması da marka uzmanlarınca başarılı bulunuyor. Turkcell ve Hazır
Kart reklamlarında yer alan ünlülerin listesi ise şöyle: “Okan Bayülgen
(Hazırkart), Tarkan (Hazırkart), Haluk Bilginer, Ragga Oktay, Gülse
Birsel, Kadir Çöpdemir.”
Nilüfer Gözütok
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder