Retro, İngilizce bir kelime olmakla birlikte, Türkçe karşılığı “geri,
geriye, tersine” gibi anlamları içermektedir. Retro kelimesi pazarlamayla
ilişkilendirildiğinde “geçmişte kullanılan ürün ve hizmetleri bugüne taşımak”
olarak ifade edilmektedir.
Retro pazarlama ise, geçmişte işe yaramış veya yaramamış, yapmayı
bırakmadığımız alışkanlıklardan veya öğretilerden meydana gelen, geçmişe
ait, fark oluşturmayı engelleyen yaklaşımlar olarak tanımlanmaktadır
geriye, tersine” gibi anlamları içermektedir. Retro kelimesi pazarlamayla
ilişkilendirildiğinde “geçmişte kullanılan ürün ve hizmetleri bugüne taşımak”
olarak ifade edilmektedir.
Retro pazarlama ise, geçmişte işe yaramış veya yaramamış, yapmayı
bırakmadığımız alışkanlıklardan veya öğretilerden meydana gelen, geçmişe
ait, fark oluşturmayı engelleyen yaklaşımlar olarak tanımlanmaktadır
.Diğer bir tanıma göre de Retro pazarlama
“geçmişteki markaların, olayların, modaların vb. yeniden canlandırılması
şeklinde nostalji referanslı pazarlamadır (www.reklamtoplulugu.com, 2011).
Retro pazarlamanın temelinde yatan düşünce, tüketicilerin satın
alma sürecinde ürünü tercih ederken ailenin, etkilenilen bir filmin veya
tüketicinin hayatından bir şeylerin izlerini taşımasıdır. Öyle ki son yıllardaki
retro kavramının geçmişe olan özlemle yoğun bir biçimde bağdaştırılması
nedeniyle tüketicileri o dönemin yaşayış biçimi, toplumsal koşulları ve diğer
özelliklerini de talep eder hale getirmiştir. Dolayısıyla, bu gelişmeler
çerçevesinde Retro pazarlamanın, tüketicilerin geçmişe bağlılığını kullanmak
için en uygun maliyetli yol olduğu söylenebilir (Korkmaz vd., 2009:87).
“geçmişteki markaların, olayların, modaların vb. yeniden canlandırılması
şeklinde nostalji referanslı pazarlamadır (www.reklamtoplulugu.com, 2011).
Retro pazarlamanın temelinde yatan düşünce, tüketicilerin satın
alma sürecinde ürünü tercih ederken ailenin, etkilenilen bir filmin veya
tüketicinin hayatından bir şeylerin izlerini taşımasıdır. Öyle ki son yıllardaki
retro kavramının geçmişe olan özlemle yoğun bir biçimde bağdaştırılması
nedeniyle tüketicileri o dönemin yaşayış biçimi, toplumsal koşulları ve diğer
özelliklerini de talep eder hale getirmiştir. Dolayısıyla, bu gelişmeler
çerçevesinde Retro pazarlamanın, tüketicilerin geçmişe bağlılığını kullanmak
için en uygun maliyetli yol olduğu söylenebilir (Korkmaz vd., 2009:87).
Retro pazarlama hazı geciktirerek, durumu sınırlandırıp beklentileri
yükselterek ulaşılamaz ve esrarengiz bir hava oluşturmaktadır. Ayrıca Retro
pazarlama, talebi dikkate alarak ona hizmet etmemekte aksine talebi
yaratmaktadır (Brown, 2001a:84).(www.farketing.com, 2010)
yükselterek ulaşılamaz ve esrarengiz bir hava oluşturmaktadır. Ayrıca Retro
pazarlama, talebi dikkate alarak ona hizmet etmemekte aksine talebi
yaratmaktadır (Brown, 2001a:84).(www.farketing.com, 2010)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder