20 Mayıs 2013 Pazartesi

Türkiye’de de Retro pazarlama alanında işletmelerin ürünlerini,
yeniden dizayn ederek veya herhangi değişiklik yapmadan reklamlar vererek
tüketicilere nostalji yaşatıp konumlandırma yaptıkları görülmektedir.
Türkiye’de benzer bir retro reklam örneği olarak da Eti markasının
üretmiş olduğu “Wanted” çikolatası verebilir. Reklamın esin kaynağı, bir
dönem Amerika’da dizi olarak yayınlanan, daha sonra da filmi yapılarak
Türkiye’de de gösterilen “Starsky and Hutch” projesinden oluşmaktadır.
Çekilen reklam filmi, eskiden seyredilen Amerikan dedektif dizilerine
benzetilmektedir. Bu reklam filmi, o zamanki dizileri hatırlayanlar ve
sevenler açısından nostaljik bir reklam sayılabilir. Nostaljinin karşı konulmaz
etkisi, ürünün akılda kalıcılığına önemli bir katkı sağlamaktadır. Çünkü
fondaki müzik, kıyafetler, arabalar, saç modelleri ve gözlükler komediyle
birleştirilerek geçmişe güçlü göndermeler yapıp hafızaları tazelemeyi
amaçlamaktadır (www.reklamlar.tv, 2010). O zamanda yaşamamış bireyler
için ise reklam, retro anlamda canlandırılmış nostaljiyi kullanarak bireyleri
etkilemeyi amaçlamaktadır.

1989 yılında ise Fruko’nun reklamında oynayarak “On yüz bin
milyon baloncuk yuttum” sözleriyle o dönemde 7’den 77’ye herkes
tarafından sevilen kız, 14 yıl aradan sonra tekrar aynı reklam filminde
oynaması retro anlamda yapılan bir reklam örneğidir. Kumsalda şezlongda
oyuncak ayısıyla birlikte güneşlenen küçük Seda, 5 yaşında kameraların
karşısına geçerek, o dönemde herkese hem kendini, hem de reklamını yaptığı
ürünü sevdirmişti. Uzun bir aradan sonra aynı kız Fruko’nun yeni reklam
filminde yeniden kameralar karşısına geçerek televizyon izleyicisine nostalji
yaşatmıştır (www.hurriyet.com.tr, 2010).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder